My blog

Varioned logo

 

Back Title
Back Side Text Description

Lorem

FACEBOOK

De basis van uw online aanwezigheid begint met de Facebook-pagina van uw bedrijf.

Facebook houdt nog steeds stand als het meest toonaangevende sociale-mediaplatform.

Het heeft maar liefst 2,45 miljard maandelijkse actieve gebruikers – en het is nog steeds groeiend!

Innovatieve en geavanceerde functies, zoals 360-graden
video’s, interactiviteit en de implementatie van chatbots kan uw branding op weg helpen.

Opzetten van een merkenpagina

Wanneer u een nieuw gebruikersprofiel aanmaakt, zorg er dan voor dat u dit instelt als een zakelijk profiel
bij het aanmaken van uw account.

Als u een nieuw profiel aanmaakt (en niet alleen wordt belast met het beheren van een
bestaande account) is het van cruciaal belang om uw pagina consistent te maken met het merk van uw bedrijf.  

Bekijk of er samenhang zit in de elementen van het  Facebook-profiel.  Merkconformiteit is essentieel  en alle informatie elementen van de bedrijfspagina horen consistent zijn met de online en offline aanwezigheid van uw bedrijf.

Tip: Zorg ervoor dat u de beschrijving van het bedrijf  invult met relevante informatie over het bedrijf. Denk hierbij aan juiste openingstijden, contactgegevens en verwijzing naar de website.

 

Vergroot uw bereik

Facebook is een geweldige plek om de blogposts van uw bedrijf, persartikelen,
afbeeldingen en video’s te tonen Als u bepaalde video’s van uw bedrijf nog niet hebt gedeeld, dat is een geweldige plek om te beginnen!

Er zijn verschillende manieren om actief te blijven op Facebook. Tijdens het posten en delen van foto’s, video’s en statusupdates is het cruciaal om actief te blijven en het vergroten van uw betrokkenheid van uw doelgroep. 

Daarnaast is het essentieel om de andere functies van Facebook te gebruiken.

Het publiek houdt ervan om content achter de schermen te zien, wat gemakkelijk is van dag tot dag inhoud die u op uw Facebook-verhaal of livevideo kunt plaatsen.

 

Opzetten van een merkenpagina

Wanneer u een nieuw gebruikersprofiel aanmaakt, zorg er dan voor dat u dit instelt als een zakelijk profiel bij het aanmaken van uw account.

Als u een nieuw profiel aanmaakt (en niet alleen wordt belast met het beheren van een bestaande account) is het van cruciaal belang om uw pagina consistent te maken met het merk van uw bedrijf.  

 

Bekijk of er samenhang zit in de elementen van het  Facebook-profiel.  Merkconformiteit is essentieel  en alle informatie elementen van de bedrijfspagina horen consistent zijn met de online en offline aanwezigheid van uw bedrijf.

Tip: Zorg ervoor dat u de beschrijving van het bedrijf  invult met relevante informatie over het bedrijf. Denk hierbij aan juiste openingstijden, contactgegevens en verwijzing naar de website.

 

 

 

 

 

 

 

"Het publiek houdt ervan om content achter de schermen te zien, wat daarom ideaal is voor creatie en plaatsing voor op uw nieuwsfeed."

Wanneer posten?

Met een schijnbaar eindeloze hoeveelheid data online lijkt het bijna onfeilbaar om uw publiek op de ideale momenten met de juiste content te raken. Hoewel benchmarking van uw branche en het sociale platform een goede plek is om te beginnen, raden we aan om dit ook op basis van persoonlijke bevindingen te doen.
Doe bijvoorbeeld een onderzoek en evalueer vervolgens opnieuw op basis van uw data. Bekijk waar uw publiek betrokken bij raakt met behulp van analyse tools. (zie pag. 34). Ga door met het verzamelen van gegevens en pas uw contentkalender daarop aan.

 

Hoe vaak posten?

Elk social media platform is anders, dus creëer een strategische kalender voor elk van uw platforms. Je wilt je volgers niet overweldigen door het posten van teveel content, maar je wilt ook hun interesse niet verliezen. De algemene sweet spot voor de meeste bedrijven ligt op 1-2 keer per dag. Het is echter aan te raden om met verschillende frequenties te experimenteren voor het herkennen van patronen. Probeer het aantal dagelijkse berichten geleidelijk te verhogen en kijk of dit positief uitvalt op de mate van betrokkenheid. Als je momenteel weinig betrokkenheid krijgt niveaus, kan het zijn dat vaker posten helpt, maar het herzien van uw contentsrategie kan ook een optie zijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Social Media

Hoe maak je een contentkalender

February 23, 2022

Alles over de contentkalenderAls je voor je organisatie ook maar iets doet met social media, bloggen of e-mail marketing doet,...

Lees verder

Betaalde promoties

Als je een advertentiebudget hebt en de mogelijkheid hebt om via Facebook te promoten, beschik je over een aantal opties. De eerste en gemakkelijkste is “Boosting” van uw berichten. Als je post op Facebook en het naar de nieuwsfeeds pushen van meer dan alleen uw volgers pushen, dan is dit een geschikte optie.

Je kunt de “Boost” -functie gebruiken en betalen om dat specifieke bericht onder een groter publiek zichtbaar te krijgen.

Een andere benadering van betaalde promoties op Facebook is via Facebook Advertentiemanager.

Via het bedrijfsaccount kunt u advertenties weergeven met de Ad Manager: targeting of retargeting van specifieke doelgroepen op basis van hun leeftijd,
hobby’s, interesses, carrières, enz.

 

Facebook Ad Manager

Met Facebook Ad Manager kunt u ook ‘Vind ik leuk’-campagnes uitvoeren. Dit brengt uw merk onder de aandacht en moedigt gebruikers aan om uw pagina te ‘liken’ en en te volgen van uw dagelijkse berichten.

Lees hier meer over hoe u kunt profiteren van Facebook Ad Manager.

 

 

 

 

 

 

"De belangrijkste statistieken om op te letten
op Facebookzijn je betrokkenheidspercentages.Een boel volgers die niet betrokken zijn bij uw account, verlaagd uw geloofwaardigheid bij gebruikers die uw pagina bekijken.
 "

Facebook Insights

Het belangrijkste dat je als Social Media Manager is veel aandacht besteden aan uw analyses. Facebook
Insights, het gratis en eenvoudige interne analyseplatform, geeft je een overzicht van wie uw inhoud bereikt, welk type inhoud het beste presteert, wat dagen van de week heeft uw publiek contact met u, enz. Vertrouw op deze cijfers en draai indien nodig aan deze knoppen. Als betrokkenheid plotseling is gedaald kun je de cijfers raadplegen. Wat werkte voorheen dat je nu niet doet? 

Social Media

Wat videomarketeers moeten weten in 2022

May 3, 2022

Wat videomarketeers moeten weten in 2022Het is algemeen bekend dat video het afgelopen decennium een ​​van de doorbraaktrends in de...

Lees verder

 

3 Metrics om op te focussen

De 3 belangrijkste statistieken die u kan meeneem in de analyse zijn:

1. Identificeren van publiek
Uw publiek op sociale media moet overeenkomen met het verkeer dat naar uw bedrijf komt
website. Vraag uw digitale marketingmanager om een uitsplitsing van het publiek van Google
Analytics en vergelijk de gegevens met uw sociale media-data en doe uw best om ze op elkaar af te stemmen.

2. Wanneer levert posting het meeste rendement op?
Dit data kan enorm nuttig zijn bij het maken van een contentkalender voor de toekomst. Als de data aangeeft dat u op
op dinsdag 50% minder likes en shares krijgt, misschien is dinsdag dan geen geschikte dag om te posten.

3. Welke berichten leveren de meeste betrokkenheid op?

Je Facebook Analytics-gegevens laten je zien welke berichten goed presteerden en welke niet.
Na verloop van tijd begin zijn er bepaalde patronen zichtbaar op te merken en kan de inhoud een vorm aannemen die het het meest aanspreekt bij het publiek.





". Facebook
Insights, het gratis en eenvoudige interne analyseplatform, geeft je een overzicht van wie uw inhoud bereikt, welk type inhoud het beste presteert, welke dagen van de week heeft uw publiek contact met u 
"