Als je het creatieve type bent, is Instagram jouw
favoriete onderdeel van je nieuwe baan. Zie Instagram als een
visuele weergave van wie uw bedrijf is en wat
het staat voor. In tegenstelling tot Facebook of Twitter is Instagram uitsluitend gericht op foto’s en video’s. Elke post
u ziet of publiceert, zal visueel zijn.
Wanneer u uw Instagram-account instelt, is het van cruciaal belang dat u het instelt als een zakelijke account. Hiermee kunt u uw bedrijf categoriseren op basis van branche, voeg een contactknop toe aan uw profiel en bekijk analyses voor uw berichten.
Zorg er vervolgens voor dat uw profiel uw merk vertegenwoordigt. Uw profielfoto, Instagram-bio, berichten over het platform, en soorten afbeeldingen moeten allemaal weergeven wie uw bedrijf is.
Post kwaliteit en consistente inhoud. Elk afzonderlijk bericht dat u publiceert, is zijn eigen bericht EN een deel van één grote afbeelding. Elke post op je Instagram-pagina moet herkenbaar zijn als je merk. Of dat betekent dat je een consistent filter gebruikt voor al je berichten, een algemene kleurenschema of een consistent type foto (bijv. een close-up van voedsel in vogelvlucht) of een schilderachtig landschap), zorg ervoor dat je elke post goed doordacht is en denk altijd “merk-compliance.”
Wanneer Instagram-gebruikers (ook wel potentiële leads genoemd) je Instagram-pagina bezoeken, zullen ze het zien
een raster van foto’s dat uw bedrijf vertegenwoordigt. Deze weergave op hoog niveau is hun eerste indruk van de boodschap die u wilt overbrengen, dus u wilt zeker zijn je zet je beste beentje voor. Dus denk elke keer dat je iets plaatst,
over hoe het uw overkoepelende profiel zal beïnvloeden en in het grote geheel zal passen.
"Post kwaliteit en consistente inhoud. Elk afzonderlijk bericht dat u publiceert, is zijn eigen bericht EN een deel van één groter geheel. "
Hoewel het grootste deel van de aanwezigheid van je profiel de berichten op je pagina zijn, is het volgende: nieuwe gebruikers zullen je Instagram verhalen bezoeken. Verhalen zijn een leuke, interactieve manier om creatief te worden met je profiel.
Experimenteer met story polls, video’s en enquêtevragen om ervoor te zorgen dat uw volgers zich betrokken voelen bij uw bedrijf en gewaardeerd als klant. U kunt ook pronken met de successen van uw bedrijf met Instagram TV (IGTV), een functie waarmee je langere video’s kunt plaatsen.
Tip: Instagram Stories verdwijnen na 24 uur. Bewaar belangrijke verhalen en hoogtepunten op uw profielpagina voor degenen die ze in eerste instantie misschien hebben gemist.
Alles over de contentkalenderAls je voor je organisatie ook maar iets doet met social media, bloggen of e-mail marketing doet,...
Lees verderPost geregeld
Hoe vaker je berichten plaatst op Instagram, hoe meer interacties en bezoekers je kunt aantrekken. Overweeg een inhoudskalender te gebruiken om je toekomstige berichten bij te houden.
Tag klanten
Deel foto’s van klanten die je product of dienst gebruiken. Vergeet niet om hun accountnaam te vragen (en hun toestemming, natuurlijk) zodat je hen in je bericht kunt taggen.
Locatie toevoegen
Voeg je adres toe aan je bedrijfsaccount om je eigen locatietag te maken. Voeg je locatietag toe aan je berichten en stimuleer klanten om dit ook te doen.
Sla berichten op
Sla berichten die je leuk vindt op en zoek naar patronen. Overweeg bijschriften die aansluiten op hoe je je bedrijf wilt presenteren.
"Experimenteer met story polls, video's en enquêtevragen om ervoor te zorgen dat uw volgers zich betrokken voelen bij uw bedrijf en gewaardeerd als klant. "
Omdat Instagram een mobiele app is, maak je waarschijnlijk een routine van het maken van foto’s en deze on-the-fly op je Instagram-verhaal te plaatsen. Maar u kunt ze ook vooraf vanaf uw computer posten voor een bepaalde dag en tijd in de toekomst. Deze functie is beschikbaar met een planningstool voor sociale media, evenals HubSpot als je een zakelijk Instagram-account hebt.
Je vrienden, familie en collega’s zijn misschien je eerste groep Instagram-volgers, maar het vergroten van je publiek vereist meer dan de mensen die je al kennen. Een belangrijke manier om dit te doen, is door je profiel op de Verkennen-pagina van Instagram te laten verschijnen.
Social media slaapt nooit. Op ieder moment van de dag kan jouw organisatie ter sprake komen. Zet social media monitoring...
Lees verderEen van de waardevolle kenmerken van het hebben van een Instagram zakelijke account heeft toegang tot de
inzichten voor elk van uw berichten. Klik op het bericht
waarvoor u gegevens wilt zien en klik op “Inzichten bekijken”
onder de foto. Zo kunt u zien hoeveel interacties het bericht heeft gehad, hoe groot het bereik is, waar het publiek vandaan kwam, en meer.
Voor meer overkoepelende accountgegevens bekijk je de analysetools op pagina 34.
Tip: De belangrijkste statistieken om op te letten
op Instagram zijn je betrokkenheidspercentages. Een boel volgers die niet betrokken zijn bij uw account, verlaagd uw geloofwaardigheid bij gebruikers die uw pagina bekijken.
"De belangrijkste statistieken om op te letten
op Instagram zijn je betrokkenheidspercentages.Een boel volgers die niet betrokken zijn bij uw account, verlaagd uw geloofwaardigheid bij gebruikers die uw pagina bekijken. "