LinkedIn is de netwerkkoning. Dit web van verbindingen maken je wereld soms net iets te klein. LinkedIn is een van de belangrijkste sociale mediaplatforms die uw bedrijf kan hebben. Het is net als
cruciaal voor uw zakelijke account om verbindingen te maken en zakelijke relaties te bevorderen zoals het is voor een individu op zoek naar een baan op het platform. LinkedIn kan worden gebruikt om brancherelevante inhoud te plaatsen om verkeer naar uw
website. Dit vergroot op zijn beurt uw naamsbekendheid.
Het is ook geweldig voor af en toe een update over wat er aan de hand is “achter de gordijnen” binnen uw bedrijf.
Het maken van een bedrijfspagina is eenvoudig. Selecteer op uw bureaublad de optie “Werk” pictogram in de rechterbovenhoek van de pagina. Selecteer onder aan het menu “Maak een bedrijfspagina” en begin met het invullen van de basisinformatie van de
bedrijf. Sluit af door op “pagina maken” te klikken en begin met het invullen van diepgaande details over het bedrijf.
Deze handige gids met best practices voor het maken van een LinkedIn-pagina zorgt ervoor dat u de pagina optimaliseert voor maximale zichtbaarheid.
U zult merken dat veel van de gebruikelijke inhoudsindelingen voor sociale media beschikbaar zijn op
LinkedIn ook. Deze formaten omvatten:
• Standaard tekst
• Een foto of video
• Gedeelde links naar inhoud die u elders heeft geschreven of berichten van uw publiek
Het venster voor de verschillende content dat u plaatst en deelt op LinkedIn is een beetje kleiner dan sommige van de andere, meer informele sociale netwerkaccounts voor je bedrijf. Het is een plek om uw connecties van uw bedrijf bij te werken. Veranderingen nieuwswaardige artikelen, nieuwe mensen in het bedrijf, interne evenementen zoals bijvoorbeeld een filantropisch kickballtoernooi voor medewerkers. Als uw bedrijf een blog heeft, is LinkedIn ook een geweldige plek om die berichten te delen, deel uw expertise en bouw geloofwaardigheid en naamsbekendheid op.
Groepen zijn een andere laag van de LinkedIn-ui. Het zijn gemeenschappen van professionals op het hele platform die virtueel samenkomen om onderwerpen te bespreken die relevant zijn voor hen en hun bedrijf. Uw merk in groepen introduceren helpt bij het opbouwen van naamsbekendheid, connecties en positioneert het bedrijf als een autoriteit. Een andere manier om uw connecties te gebruiken, is door ze te taggen in berichten, vooral als ze direct betrokken zijn bij de post. Indien niet direct betrokken, de getagde mensen of bedrijven kunnen helpen de inhoud te verspreiden naar een groter publiek.
Hoewel er zeker meer vrijheid is op Facebook, Instagram en Twitter om te bepalen wat voor soort toon u wilt dat uw pagina heeft,
er is over de hele wereld een professionelere standaard op LinkedIn. Aangezien het platform vaak wordt gebruikt om de geloofwaardigheid van
een bedrijf te vergroten, hoort u prioriteit te zijn om uw prioriteit voordat u iets plaatst of deelt, moet zijn:
ervoor te zorgen dat je jezelf presenteert zoals je zou willen in een gesprek met een kandidaat.
"Als uw bedrijf een blog heeft, is LinkedIn ook een geweldige plek om die berichten te delen. deel uw expertise en bouw geloofwaardigheid en naamsbekendheid op."
LinkedIn heeft een eigen platform om advertenties op te zetten en uit te voeren. Vanaf het werkpictogram navigeert u naar de rechterbovenhoek van de startpagina Adverteren. Vanaf daar leidt LinkedIn u stap voor stap bij het instellen van uw eerste campagne.
Alles over de contentkalenderAls je voor je organisatie ook maar iets doet met social media, bloggen of e-mail marketing doet,...
Lees verderRedactionele kalenders zijn een uiterst nuttig hulpmiddel om georganiseerd uw social media kanalen te beheren. Zij ondersteunen u bij het bepalen van het onderwerp en tijdstip van verzending. Plan berichten van tevoren in. U hoeft niet alle content maanden of weken van tevoren gereed te hebben, maar een globaal beeld hierover werkt goed.
In de redactiekalender wil je zoveel mogelijk informatie over elke post als mogelijk. Dit bevat:
• Plaatsen kopie
• Alle afbeeldingen of video’s die je gaat gebruiken
• Links die u wilt opnemen
• Alle campagne-informatie (indien relevant)
• Trefwoorden die u wilt opnemen
• Doel van de functie
De meeste professionele sociale-mediateams zullen een publicatietool van derden gebruiken waarmee ze publicaties kunnen beheren en betrokkenheid van al hun sociale kanalen van a kunnen meten vanaf één enkel dashboard.
"Redactionele kalenders zijn een uiterst nuttig hulpmiddel om georganiseerd uw social media kanalen te beheren. Zij ondersteunen u bij het bepalen van het onderwerp en tijdstip van verzending. Plan berichten van tevoren in. "
Het bijhouden van LinkedIn-analyses is essentieel als het gaat om het kwantificeren van uw marketinginspanningen voor sociale media en het verstrekken van de gegevens die u nodig hebt om uw ROI voor sociale media te verbeteren en sociale-mediadoelen te bereiken. Als u geen gegevens bijhoudt, raadt u immers alleen maar of uw merk zijn doelen bereikt. Met andere woorden, met LinkedIn-analyse kun je met zekerheid zeggen wanneer je een nieuwe mijlpaal hebt bereikt, zoals een recordaantal bezoekersgroei, betrokkenheid of conversies.
Social media slaapt nooit. Op ieder moment van de dag kan jouw organisatie ter sprake komen. Zet social media monitoring...
Lees verder
Om te beginnen, weet dat u kunt beginnen met het volgen van LinkedIn-analyses native of met een externe LinkedIn-analysetool, zoals Hootsuite. En welke route je gaat, hangt af van je social media marketingstrategie. Als je merk alleen LinkedIn gebruikt, vind je alle data die je nodig hebt in LinkedIn zelf. Als uw merk actief is op meerdere sociale mediaplatforms, kan een tool van derden zoals Hootsuite efficiënter zijn. Het toont u prestatiestatistieken voor alle sociale kanalen op één plek. Om toegang te krijgen tot het LinkedIn-analysedashboard, begint u door in te loggen op uw LinkedIn-profiel. Open vervolgens de LinkedIn-bedrijfspagina die u beheert. Houd er rekening mee dat pagina-analyse alleen zichtbaar is voor paginabeheerders, of op zijn minst, mensen met “analist”-toegang.
Zolang u over de juiste machtigingen en toegang beschikt, kunt u uw LinkedIn-statistieken volgen.
"Het bijhouden van LinkedIn-analyses is essentieel als het gaat om het kwantificeren van uw marketinginspanningen voor sociale media en het verstrekken van de gegevens die u nodig hebt om uw ROI voor sociale media te verbeteren en sociale-mediadoelen te bereiken. "