Hoewel effectieve contentcuratie niet de mentale inspanning vereist om een maanlanding te maken, heb je toch een strategie nodig. Hier zijn 5 dingen om te onthouden elke keer dat je iets deelt.
Oké, dit geldt voor elke marketingstrategie, dus moet ik het echt zeggen?
Ja, omdat het zo belangrijk is.
Denk bij het samenstellen van content net zo goed na over de afstemming op uw publiek als bij het creëren van nieuwe content. Stel uzelf de volgende vragen voordat u beheerde inhoud plant:
Hoe is het relevant voor het probleem of de problemen die ze hebben? Komt dit overeen met de perceptie van mijn merk door mijn doelgroep? Is het het waard en kan ik eraan werken? Kan ik deze link neerzetten, omdraaien en in mijn feed met sociale inhoud plaatsen?
Als je de eerste 3 niet kunt beantwoorden voordat je het deelt, probeer dan een stapje terug te doen en te verwijzen naar je contentstrategie. Je hebt gedocumenteerde buyer persona’s, toch? Geen zweet als niet. Pak onze gratis template voor koperspersona’s en ga ermee aan de slag.
Geef altijd krediet waar krediet verschuldigd is. Tag en link naar de oorspronkelijke maker en geef samengestelde inhoud nooit door als iets dat je zelf hebt gemaakt.
Niet alleen omdat het ronduit verkeerd is, maar plagiaat is ook niet goed voor uw merk.
Je kunt makers taggen met een @ op platforms die dit toestaan, zoals Twitter of Instagram.
U hoeft dit niet voor elk stuk dat u deelt te doen. Maar probeer iets nuttigs toe te voegen aan de meeste dingen die je deelt. Het hoeft niet lang te zijn, slechts een paar zinnen introduceren het aandeel en waarom je denkt dat je publiek het nuttig zal vinden.
Of neem een citaat uit het stuk en maak een afbeelding die bij uw aandeel past. Dit helpt het scrollen te stoppen met een opvallende afbeelding en associeert uw merk op subtiele wijze met de expert die u citeert, in de ogen van uw publiek.
U beheert inhoud om tijd te besparen, toch? (Plus al die andere sappige voordelen.) Welnu, het plannen van uw inhoud – al dan niet samengesteld – is de ultieme tijdbesparing. Ik hoef je niet te vertellen dat het handig is.
Maar door uw inhoud te plannen, kunt u ook zien waar eventuele hiaten zijn en deze opvullen. Ook wanneer u misschien bent vergeten een belangrijke campagnepost in te plannen die op een bepaalde dag de deur uit moet. (Absoluut 0% spreek uit ervaring.)
En wat is het beste om toekomstige hiaten in de inhoud op te vullen? Gecureerde inhoud delen, natuurlijk!
Met een tool voor het beheer van sociale media zoals Hootsuite kunt u uw inhoud van tevoren plannen en plannen, uw prestaties analyseren om toekomstige strategieën te informeren en de ROI van uw sociale media bewijzen aan The Powers That Be. Oh, en het kan zelfs de beste tijd bepalen om op elk van je kanalen te posten, op basis van je unieke statistieken.
Vul uw sociale agenda aan door verschillende soorten inhoud te combineren, inclusief samengestelde berichten.
Maak je geen zorgen dat het je originele inhoud overschaduwt. In feite zou je meer berichten moeten delen dan je maakt. Een goede verhouding om naar te streven is 40% originele en 60% samengestelde inhoud.
Maar besteed het grootste deel van uw tijd om ervoor te zorgen dat 40% van hoge kwaliteit, bruikbaar en volledig origineel is. Uw originele inhoud trekt uw publiek het meest aan, terwijl uw samengestelde inhoud hen betrokken houdt.