TikTok ligt op schema om dit jaar 1,2 miljard actieve gebruikers te overtreffen. Om uw aanwezigheid op het platform succesvol te vestigen, kunt u deze tips in uw zak steken voor het opbouwen van een publiek, het vergroten van de betrokkenheid en het vormgeven van uw inhoud!
Het belang van sociale media neemt aanzienlijk toe. Brand storytelling evolueert, influencers ervaren een sterke stijging in bekendheid en social media campagnes worden de belangrijkste verkeersbron van veel bedrijven.
In dit stuk zullen we het hebben over een specifiek en zeer platform, TikTok, en de verschillende manieren doornemen om er verkeer vanaf te halen.
Op TikTok kunnen klikken alleen afkomstig zijn van de links die in je bio worden gedeeld. Dat wil zeggen, u kunt geen links in de beschrijving van de video plaatsen en mensen naar uw site leiden vanaf een bepaalde video op uw profiel. Wat je in de meeste gevallen zult zien, is een verwijzing naar een ander kanaal, of zeggen dat je meer kunt leren als je de link in de bio gebruikt.
Het is belangrijk om coherent te blijven en aan de verwachtingen van de bezoeker te voldoen. Als er geen mogelijkheid is om je TikTok-profiel en je pagina op één lijn te brengen zodat ze een vergelijkbare inhoudslijn weergeven, overweeg dan om een bestemmingspagina-builder te gebruiken en een subpagina te maken die ervoor zorgt dat je het verkeer dat je krijgt niet verliest van TikTok.
TikTok promoot video’s met een hogere betrokkenheid. Views, shares, comments, likes – het zijn allemaal interacties die meetellen voor die score.
TikTok zit vol met makers. Sommige hebben geweldige vaardigheden, sommige zien er geweldig uit en sommige zijn gewoon puur interessant. Neem bijvoorbeeld Bella Poarch, die een hypnotiserende video maakte die meer dan een half miljard vews opleverde.
Het punt is, je hoeft alleen maar rekening te houden met de avatar van je publiek/klant, je accountstrategie dienovereenkomstig aan te passen en te beginnen met het maken van inhoud.
U kunt het maken van inhoud uitbesteden aan sites als Fiverr en Upwork. Op deze twee sites kun je alles krijgen wat je nodig hebt, zelfs de volledige TikTok-video’s.
Verdergaand op de video van Bella Poarch, kun je ook geluiden maken om je zichtbaarheid op TikTok te vergroten.
Video’s die muziek gebruiken (en dat zijn ze allemaal) hebben een link in de beschrijving van het nummer en de auteur van de muziek. U kunt uw muziektrends creëren en deze in uw voordeel gebruiken om uw publiek te laten groeien.
Post wanneer je publiek niet alleen wakker is, maar ook daadwerkelijk actief is op TikTok.
Een strategie die mainstream wordt vanwege hoe goed het past in de context van wie social media marketing weggeefacties voor influencers zijn. Waarom? Ze hebben een goed viraliteitspotentieel en zijn niet opdringerig.
U kondigt bijvoorbeeld een prijs, een product, een proefversie, een gratis consult, een gratis les op online cursusplatforms, een t-shirt, gratis gebruik van uw product of dienst voor een beperkte tijd aan, wat maar passend lijkt voor uw publiek en in om mee te dingen naar de prijs, moet het publiek een actie uitvoeren, zoals je volgen of de video delen.
Betaald verkeer krijgen – TikTok Ads
We hebben voornamelijk organische opties besproken, laten we het nu hebben over betaalde opties. De voordelen liggen voor de hand: u krijgt direct verkeer zonder dat u een volgersbestand of iets met de inhoud hoeft op te bouwen.
Het belangrijkste voordeel van betaalde advertenties is dat u direct resultaat krijgt. Ook kunt u uw doelgroep en het verwachte eindresultaat precies specificeren. Wat is het doel dat je nastreeft? We gaan ervan uit dat dit niet alleen een bezoeker op uw site is en deze vervolgens ziet vertrekken. U wilt een conversie of op zijn minst een lead als u al over uw e-mailmarketingdiensten beschikt.
Het opzetten van een tracking pixel en het besteden van een deel van je budget om te testen wat werkt – is wat uiteindelijk meer resultaten zal opleveren dan alleen je geld verbranden en hopen dat iets blijft hangen.
Natuurlijk kun je naar de advertentiemanager gaan en daar je advertenties kopen – of je kunt rechtstreeks naar een TikTok-influencer-account gaan en om shoutout-prijzen vragen. Waarom?
Omdat je je doelgroep nog beter target en je kosten per conversie lager kunt krijgen dan op het advertentieplatform. Het is geen wonder dat veel aangesloten websites, online winkels en drop-shippers precies dat doen.