Voor het geval je het nog niet hebt gehoord, Twitter is #trending. Het is vol van interactieve functies om uw publiek te betrekken,
het is snel, het is gemakkelijk en relevant. Er is een eindeloze
hoeveelheid inhoud om originele ideeën samen te stellen en te voeden, en voor het geval dat nieuws niet goed genoeg is: het is het meest zeker hier om te blijven.
Zoals het geval is met alle online platforms van uw bedrijf, moet u ervoor zorgen dat uw Twitter account is ingesteld als een zakelijk account. Onthoud dat uw bedrijfspagina het merk dient te vertegenwoordigen. Dit geldt voor de omslagfoto, profielafbeelding, berichtgeving en tone-of-voice wanneer je een Tweet plaatst. Als jouw
zaken zijn pittig en kleurrijk, laat dat zien door een heldere profielfoto,
sarcastische biografie of grappige tweets. Als het neutraal en professioneel is, stem de vorm hier dan ook op af.
Twitter staat bekend om zijn korte, to-the-point content, waarbij elke Tweet beperkt is tot 280 tekens. Deze inhoud kan variëren van leuke weetjes tot inspirerende citaten tot willekeurige statusupdates. Wees creatief met je Tweets, zowel in wat je zegt als in wat je zegt
hoe je het zegt.
Twitter-gebruikers zijn over het algemeen erg actief en betrokken op het platform. Als jouw publiek zeer betrokken is, dan moet u dat weerspiegelen door zeer betrokken te zijn. Begin met 2-3 keer per dag tweeten. Doe vervolgens na een korte periode onderzoek doen om te bepalen wanneer en hoe vaak het beste werkt voor uw publiek. Vergeet niet om snel te reageren op mensen die uw
merk en gebruik een Social Listening tool om mensen te zien praten over uw merk, zelfs als ze je account niet taggen in de tweet.
"Tip: verhoog de betrokkenheid bij een bericht door uw publiek te vragen om hun mening over het onderwerp."
We zijn er zeker van dat je op dit moment hebt gehoord van een “hashtag” (#). Kortom, hashtags zijn een manier om de miljoenen te categoriseren. Tweets die er zijn zodat je andere relevante Tweets kunt vinden uit dezelfde categorie. Gebruik hashtags in uw berichten om u te helpen met uw organische groei, maar zorg ervoor dat u er strategisch mee omgaat.
Tip: gebruik niet de meest generieke, populaire hashtags (bijv.
#liefde, #eten of #honden) om niet verdwaald te raken in de vloed van
berichten met dezelfde hashtags. Krijg in plaats daarvan een beetje meer
specifiek om een kleinere pool van vergelijkbare berichten te bereiken (bijv: #lovehiking,
#greekfood, of #rescuepup)
Neem in een tweet een link op naar een landingspagina op de website. Twitter verandert een lange link automatisch in een korte variant. Wil je zelf een korte link maken? Dat kan bij Bitly.
Op jouw webpagina beantwoord je een vraag, leg je je mening verder uit in een artikel of introduceer je een nieuw product, bijvoorbeeld met een actie of aanbieding. Probeer met promotie van producten en diensten altijd in te steken op kennisdelen, iets gratis weggeven, een demo of een download.
Twitter is ontworpen en geoptimaliseerd om nieuwe, relevante inhoud te kunnen vinden binnen handbereik. Blijf relevant in het gesprek door:
• Het volgen van specifieke, branchegerelateerde hashtags
• Gebruik maken van de Moments-functie (gecategoriseerd, dagelijkse nieuwsonderwerpen verpakt)
voor eenvoud en afgestemd op uw interesses/industrie)
• Lijsten maken/volgen (de berichten van alleen specifieke accounts bekijken die u wilt categoriseren.
Weet ten allen tijde wat er op het platform gebeurt en wees betrokken bij relevante onderwerpen (d.w.z. reageren op Tweets, deze opnieuw tweeten met uw eigen mening met de relevante hashtag) zal je helpen om uw account te laten groeien in termen van betrokkenheid, geloofwaardigheid en volgers van het account.
Alles over de contentkalenderAls je voor je organisatie ook maar iets doet met social media, bloggen of e-mail marketing doet,...
Read MoreVolg personen en organisaties waarvan jij wilt dat ze jou ook terug volgen. Dit kunnen collega’s, partners, leveranciers, klanten en potentiële klanten zijn. Deel hun content en ga met ze in gesprek.
Uit onderzoek blijkt dat 20% van de mensen die jij volgt, jou terug zal volgen. Volgt iemand je terug, retweet hij jouw post of stuurt hij een mention, zorg er dan voor dat je binnen 24 uur reageert. Zeker als het om een klacht gaat. Maak van jouw antwoord een kans om je merk of naam uit te dragen.
Als je interessante content plaatst voor jouw doelgroep en volgers, dan bind je ze automatisch meer aan jouw account of merk. Zij zullen eerder jouw content delen en erop reageren.
Durf voor jou belangrijke volgers ook eens om een retweet te vragen. Zo bereik je nog meer mensen.
"Tip: gebruik niet de meest
generieke, populaire hashtags
(bijv. #liefde, #eten of #honden)"
"Volgt iemand je terug, retweet hij jouw post of stuurt hij een mention, zorg er dan voor dat je binnen 24 uur reageert. Zeker als het om een klacht gaat. Maak van jouw antwoord een kans om je merk of naam uit te dragen."
De native analysetool van Twitter is een goed begin voor beginners op het gebied van sociale media, maar de meeste
professionele marketeers zullen toegang willen tot de meer geavanceerde statistieken
aangeboden door platforms.
Naast het aanbieden van meer gedetailleerde statistieken, stellen tools van derden u ook in staat om de prestaties van al uw sociale kanalen op één plek te analyseren. Dit in plaats van het hebben van aparte dashboards voor elk platform.
Analyseer regelmatig je Twitter-statistieken en verbind hier jouw conclusies aan. Zo zie je onder meer welke tweets goed presteerden.
Ontdek je een patroon in het type tweets dat meer betrokkenheid (engagement) genereert dan andere? Dan weet je wat jou te doen staat: plaats meer van dit soort tweets.
In de cijferoverzichten zie je de interactieratio, het aantal geklikte links, retweets en favorieten en hoeveel replies je ontving. Daarnaast zie je wie jouw volgers zijn, waar hun interesses voornamelijk liggen en waar ze vandaan komen.
"WETEN WAT IS HELEMAAL GAAN TIJDEN OP DE PLATFORM EN BETROKKEN MET RELEVANTE ONDERWERPEN ZAL JE HELPEN BLIJVEN GROEIEN UW ACCOUNT'S VERLOVING, GELOOFWAARDIGHEID, EN VOLGERS."