My blog

Lorem

 

YOUTUBE

YouTube is misschien wel een van de belangrijkste sociale platforms, aangezien het momenteel de tweede meest bezochte website is van het hele web. Als beheerder van de pagina van een merk publiceert u een onbeperkt aantal videotypen. Video onderwerpen omvatten vaak productspotlights, verhalen over het merk en meer. De mogelijkheden worden alleen beperkt door uw verbeeldingskracht en het plan van het bedrijf.

SUCCESFACTOREN

De sleutel tot succes op YouTube is vergelijkbaar met elk socialmediakanaal. Pas deze best practices toe:
• Consequent posten: bepaal wanneer en hoe vaak u inhoud kunt plaatsen. Begin zo vaak als je in staat bent. Dat kan wekelijks, tweewekelijks of maandelijks zijn. Als je eenmaal een schema hebt bedacht, kun je peilen hoe uw publiek reageert door te kijken naar weergaven, opmerkingen, shares, enz. Pas uw berichtschema aan om deze statistieken te maximaliseren en post wanneer uw publiek het meest is actief bezig.
• Bekijk andere kanalen: kijk naar andere kanalen die betrekking hebben op uw merk tot om te begrijpen welk soort video’s betrokkenheid opleveren. Gebruik deze informatie voor het plannen van videoproducties. de soorten video’s die u wilt maken en delen.
• Schrijf een pakkende videobeschrijving: Een goed geschreven videobeschrijving informeert de kijker waar de video over gaat, waardoor ze meer in de verleiding worden gebracht. Een opvallende miniatuurafbeelding voor uw video die wordt weergegeven op de galerijpagina is ook raadzaam.

 

 

 

 

 

youtube

"Als je eenmaal een schema hebt bedacht, kun je peilen hoe uw publiek reageert door te kijken naar weergaven, opmerkingen, shares, enz. Pas uw berichtschema aan om deze statistieken te maximaliseren"

 

EEN YOUTUBE-KANAAL MET MERK OPZETTEN

Het opzetten van het YouTube kanaal van uw merk is eenvoudig. Begin met je Google-account, klik op “Een nieuw kanaal maken”, vul de details in van het merk, verifieer uw account en u bent klaar! Ter referentie, hier is de stapsgewijs proces van Google. Als je eenmaal bent ingesteld, zijn de belangrijkste dingen die je nodig hebt een kopafbeelding en een profielfoto. De kopafbeelding moet minimaal 2048px zijn 1152px en 6 MB of kleiner. Google raadt aan een afbeelding te gebruiken van de volgende afmetingen: 2560px x 1440px. Je profielafbeelding moet 800px x 800px zijn.

Daarna ben je klaar om je eerste video te uploaden. Dat begint met klikken op het pictogram in de vorm van een videocamera met een “+”-teken in de rechterbovenhoek van uw browser. Kies daar een bestand om te uploaden, maak een omschrijving, kies een miniatuurafbeelding en klik op ‘Uploaden.

 

DOELGROEP OPLOSSINGEN

De doelgroepoplossingen van Google zijn bij uitstek geschikt om relevantere advertenties te leveren die de aandacht van de hedendaagse consument trekken.

In deze module leer je de belangrijkste voordelen van YouTube doelgroepoplossingen en hoe ze consumenten in elke fase van hun reis kunnen bereiken.

Mediaconsumptiegewoonten blijven evolueren
In het afgelopen decennium is de wereld getuige geweest van een ongekende verschuiving in de manier waarop gebruikers video-inhoud consumeren en de manier waarop makers deze distribueren.

 

Kijkers stappen over naar mobiel, en recente cijfers tonen aan dat 60% van de kijktijd op mobiele apparaten plaatsvindt.
De woonkamer, ooit geregeerd door televisie-uitzendingen en fysieke media, is nu het snelst groeiende platform voor YouTube.Kijkers beweren 3x meer aandacht te besteden aan advertenties die voor hen relevant zijn, vergeleken met advertenties die zijn gericht op een algemeen publiek.*

 

 

 

 

 

"Kijkers beweren 3x meer aandacht te besteden aan advertenties die voor hen relevant zijn, vergeleken met advertenties die zijn gericht op een algemeen publiek."

Social Media

Hoe maak je een contentkalender

February 23, 2022

Alles over de contentkalenderAls je voor je organisatie ook maar iets doet met social media, bloggen of e-mail marketing doet,...

Lees verder

 

 

 

DEMOGRAFISCHE TARGETING

Met demografische targeting kunt u doelgroepen bereiken op basis van kwantificeerbare kenmerken. Laten we de beschikbare kenmerken eens nader bekijken.

Bereik mensen op basis van de levensfase van hun kinderen. Een luierbedrijf wil bijvoorbeeld ouders met een baby of peuter bereiken, terwijl een verzekeringsmaatschappij misschien ouders wil bereiken met een tiener die leert autorijden.

Bereik mensen per inkomensgroep, want dat heeft invloed op hun koopkracht. Een luxe reisorganisatie wil bijvoorbeeld mensen met een hoger inkomen bereiken.

Bereik mensen op basis van hun opleidingsniveau, aangezien dit van invloed kan zijn op de producten of services waarin ze geïnteresseerd zijn. Scholen willen bijvoorbeeld afgestudeerden bereiken.

Bereik mensen op basis van de bedrijfsgrootte of branche van hun werkgever, aangezien dit van invloed kan zijn op de producten of services waarin ze geïnteresseerd zijn. Een papierbedrijf kan bijvoorbeeld een middelgroot bedrijf in een specifieke branche willen bereiken.

Bereik mensen op basis van het feit of ze hun huis bezitten of huren, aangezien deze status zal resulteren in ander koopgedrag. Renovatiediensten en hoogwaardige meubels zullen bijvoorbeeld eerder aantrekkelijk zijn voor huiseigenaren dan voor degenen die huren.

Hoe een publiek op te bouwen?

Adverteerders kunnen aangepaste affiniteitsdoelgroepen samenstellen met zoekwoorden, plaatsen, website-URL’s en app-downloads.

Hier is een voorbeeld:

Consumenten die van films houden…

Zoek de dichtstbijzijnde bioscopen op
Filmrecensiesites lezen
Filmticket-apps gebruiken
Doe dit allemaal in dezelfde week

Affiniteitsdoelgroepen op YouTube

 

 

Affiniteit bereikt mensen op basis van hun levensstijl, interesses en consumptiegewoonten.

Het is een geweldige oplossing voor adverteerders die de bekendheid van hun merk willen vergroten.

Signalen: Het begint met signalen. Google kijkt naar signalen van Zoeken, Google Maps, Android-app-downloads en YouTube om de unieke kenmerken van een bepaald publiek te begrijpen.

Enquête: Google valideert dit vervolgens met behulp van enquêtes.

Schaal: met behulp van deze informatie vinden machine learning-modellen andere mensen op YouTube die tot deze doelgroep behoren op basis van gedeelde kenmerken.

Momenteel worden de volgende affiniteitscategorieën aangeboden:

Bankieren en Financiën
Schoonheid en wellness
Eten en dineren
Huis en tuin
Levensstijl en hobby's
Media en entertainment
Nieuws en politiek
winkelend publiek
Sport en fitness
Technologie
Reis
Voertuigen en vervoer

"Met demografische targeting kunt u doelgroepen bereiken op basis van kwantificeerbare kenmerken."

 

 

 

DEMOGRAFISCHE TARGETING

Met demografische targeting kunt u doelgroepen bereiken op basis van kwantificeerbare kenmerken. Laten we de beschikbare kenmerken eens nader bekijken.

Bereik mensen op basis van de levensfase van hun kinderen. Een luierbedrijf wil bijvoorbeeld ouders met een baby of peuter bereiken, terwijl een verzekeringsmaatschappij misschien ouders wil bereiken met een tiener die leert autorijden.

Bereik mensen per inkomensgroep, want dat heeft invloed op hun koopkracht. Een luxe reisorganisatie wil bijvoorbeeld mensen met een hoger inkomen bereiken.

Bereik mensen op basis van hun opleidingsniveau, aangezien dit van invloed kan zijn op de producten of services waarin ze geïnteresseerd zijn. Scholen willen bijvoorbeeld afgestudeerden bereiken.

Bereik mensen op basis van de bedrijfsgrootte of branche van hun werkgever, aangezien dit van invloed kan zijn op de producten of services waarin ze geïnteresseerd zijn. Een papierbedrijf kan bijvoorbeeld een middelgroot bedrijf in een specifieke branche willen bereiken.

Bereik mensen op basis van het feit of ze hun huis bezitten of huren, aangezien deze status zal resulteren in ander koopgedrag. Renovatiediensten en hoogwaardige meubels zullen bijvoorbeeld eerder aantrekkelijk zijn voor huiseigenaren dan voor degenen die huren.

Hoe een publiek op te bouwen?

Adverteerders kunnen aangepaste affiniteitsdoelgroepen samenstellen met zoekwoorden, plaatsen, website-URL’s en app-downloads.

Hier is een voorbeeld:

Consumenten die van films houden…

Zoek de dichtstbijzijnde bioscopen op
Filmrecensiesites lezen
Filmticket-apps gebruiken
Doe dit allemaal in dezelfde week

 

 

 

 

 

"Met demografische targeting kunt u doelgroepen bereiken op basis van kwantificeerbare kenmerken."